دفاع شخصی و اهداف آن
آی کی دو آی کی کای کاشان
فرهنگی - ورزشی -اجتماعی- علمی آموزشی

در یک درگیری خیابانی اولین چیزی که  سد راه شماست ترس است. ترس یک نعمت خدادادی است  اما در یک درگیری واقعی ترس میتواند باعث شرایطی شود که حتی جان شما به خطر بیفتد.

زمانی که شما میترسید در بدن شما (آدرنالین)  ترشح میشود این ماده باعث  ایجاد حالاتی میشود که عبارتند از: (لرزش دست وپا-  عدم توانایی درست فکر کردن -  ازبین رفتن بیش از ۵٠ درصد قدرت شما وخشکی دهان. لرزش صدا و........) اما در چنین شرایطی چه باید کرد چگونه میتوان بر این ترس غلبه کرد ؟

تمرین دفاع شخصی و هنرهای رزمی کاربردی در بالا رفتن اعتماد به نفس بسیار موثر است. بالا رفتن اعتماد به نفس ترس را کنترل میکند وباعث کمتر شدن ترشح آدرنالین  میشود.                           

دفاع شخصی عنوانی است که بصورت عام به تمام ورزشهای رزمی در همه کشورهای جهان میتواند اطلاق شود. به واقع هر یک از ورزشهای رزمی نوعی دفاع شخصی محسوب می شوند، زیرا فلسفه وجودی این ورزشها، برتری و پیروزی کاربر هر یک از سبکهای رزمی، در دفاع از خود و یک مبارزه بی سلاح بوده و به تدریج و در گذر زمان، به جهت مجهز شدن مهاجمین به انواع وسایل کشنده، از وسایلی به جهت دفاع و تهاجم در این ورزشها استفاده شد که امروزه به آنها سلاحهای سرد گفته می شود.

  تمرین دفاع شخصی مانند آماده شدن برای یک سفر می باشد. قبل از اینکه خانه را ترک کنیم نقشه را مطالعه می کنیم تا حد امکان اطلاعات بیشتری درباره مکانی که قصد سفر به آنجا را داریم، بدست آوریم و همینطور مسیرهای انحرافی را که در صورت بروز حوادث پیش بینی نشده بتوان از آنها استفاده کرد مورد شناسایی قرار می دهیم.این مطالب را مانند یک نقشه راه برای دفاع شخصی در نظر بگیرید.از طریق مطالعه دقیق و منسجم دفاع شخصی، می توانید تاکتیک ها و حرکات انفرادی را فرا بگیریدرا تمرین کنید و از آنها در درگیری ها استفاده نمایید.



پنج شنبه 6 آذر 1394برچسب:, :: 12:18 :: نويسنده : تای شا

درباره وبلاگ

به وبلاگ صلح و دوستی خوش آمدید
موضوعات
نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 13
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 17
بازدید ماه : 306
بازدید کل : 7617
تعداد مطالب : 121
تعداد نظرات : 6
تعداد آنلاین : 1